Filmlarda ko’pincha oila yoki bir guruhdagi do’stlar bo’sh vaqtlarini birgalikda kuylash bilan o’tkazishlarini ko’rsatishadi. Musiqaviy ta’lim olmagan oddiy qishloq aholisi jo’r bo’lib, zavqlangan holda kuylaydilar, ularning tovushi xushohang va uyg’un bo’ladi. Albatta, bu film bo’lgani uchun desak-da, yaponiyaliklarda keragicha musiqiy ta’lim olinib, musiqaning o’qilish usulini yodlab olishsa ham, bunday kuylanmaydi.
Go’dak musiqaviy savodxonlikni alohida notalar yordamida emas, balki hamohanglik asosida o’rganadi. Bu esa tovushlar o’rtasidagi farqni ularni solishtirish orqali tushunishga yordam beradi. Tovushlar birikmasi (kombinatsiyasi) unga tovushlarning o’zaro munosabati va har bir tovushning alohida sifatlarini his etishiga yordam beradi.
Kuy va ohanglarni mukammal ravishda farqlash qobiliyatini ulg’aygan insonda rivojlantirib bo’lmaydi, ammo go’dakka to’g’ri musiqaviy ta’lim berilsa, bunga erishish mumkin.
O‘zbekiston Respublikasi Oila va xotin-qizlar davlat qo‘mitasi huzuridagi «Oila va xotin-qizlar» ilmiy-tadqiqot instituti
Portalda eʼlon qilingan materiallardan nusxa koʻchirish, tarqatish va boshqa shakllarda foydalanish faqat tahririyat yozma roziligi bilan amalga oshirilishi mumkin.